RASIONAL
§ Kejayaan seseorang itu bergantung kepada sejauh mana seseorang itu mempunyai kesedaran betapa pentingnya ilmu sebagai pegangan hidup dan panduan untuk merancang kehidupan yang lebih baik.
§ Pelajar-pelajar di sekolah berpotensi, baik dalam bidang akademik mahupun kepimpinan.Mereka ini sangat memerlukan bimbingan dan tunjuk ajar untuk membuktikan kebolehan mereka.
OBJEKTIF
Ø Memberi kesedaran tentang potensi kendiri sebagai motivasi untuk meningkatkan keyakinan diri menghadapi cabaran dalam mencari ilmu.
Ø Melatih diri menanamkan sikap positif tentang displin diri agar lebih bertanggungjawab kepada diri sendiri, keluarga , sekolah dan masyarakat.
Ø Membina semangat ‘ kekitaan’ untuk saling bekerjasama meningkatkan prestasi melalui sikap persaingan secara positif.
Ø Melatih semua pelajar agar berfikir secara positif melalui slogan ‘Saya Boleh’.
Ø Meningkatkan keupayaan berfikir secara rasional, kritis dan kreatif.
Hari Pertama Selepas Pendaftaran
Aktiviti Memperkasakan Identiti Pelajar dengan menggunting rambut pelajar dengan sukatan Standard pelajar Malaysia iaitu 3, 2, 1.
Penyampaian Telur Wasiat
Ceramah Pertama bertajuk Teknik Pengurusan Masa
Makan Tengahari
Penginapan Lelaki
Penginapan Perempuan
Sesi Menyanyikan Lagu Patriotik
Ceramah kedua bertajuk Teknik Belajar Yang Berkesan
Aktiviti LDK 1 dan 2 - Kain Putih dan Perahu dan Pulau
Aktiviti Ice Breaking
Kari Kedua
Senaman Pagi
Ceramah Ketiga bertajuk Teknik Membaca
LDK ketiga EMAIL
LDK keempat - Aktiviti Kembara
Malam Penghayatan
Majlis Perasmian Penutupan Program Kem Motivasi 2015
Dirasmikan oleh YDP PIBG En. Benidict Michael
Upacara menggantung Pohon Harapan
Persembahan Peserta Kem
Perkongsian pengalaman sepanjang Kem Motivasi
Program ini berakhir pada 30 April 2015, pukul 12.00 tengahari. Tahniah kepada semua peserta kerana menghabiskan program ini. Sekalung tahniah juga kepada semua AJK penganjur yang telah menjayakan program ini. Tidak lupa juga kepada ibu bapa yang menyokong program ini. Tahniah tahniah tahniah dan pastinya ST. Jamessssssss BOlEH!
No comments:
Post a Comment